Hírek, Érdekességek
Akciós Termékek
Kapcsolat
Népszerű Termékek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK!
ÉRVÉNYES: 2017. Május 15.-től
Tájékoztatjuk, hogy a http://www.bqker.hu – domainen működő Webáruház – használatával
Ön elfogadja a jelen felhasználási feltételekben foglalt rendelkezéseket. Kérjük, hogy kizárólag
akkor használja tovább a Webáruházat, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte, és azt
maradéktalanul elfogadja.
A bqker.hu Kft. (a továbbiakban: Üzemeltető) a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott
termékek körét, vételárát, határidőket, stb. megváltoztathatja. A változás a Webáruházban
történt megjelentés időpontjától hatályos. Az a vásárló, aki nem ért egyet a szabályok
módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások létrejött szerződéseket
(visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
1. Általános rendelkezések
a, A Webáruházat a bqker.hu-t a B.Q. Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. üzemelteti
(továbbiakban: üzemeltető).
b, Az üzemeltető cégadatai és elérhetőségei az alábbiak:
Cégnév: B.Q. Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Központi iroda, postacím és ügyfélszolgálat: 1097 Budapest, Külső Mester út 82.
Elérhetőség: webshop@bqker.hu (+36 1) 455 0061, +36 30 715-1205
Székhely: 1097 Budapest, Külső Mester út 82.
Cégjegyzékszám: 01-09-702814
Nyilvántartást vezető bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Bejegyzés éve: 2002
Adószám: 12774467-2-43
Bankszámlaszám: OTP Bank 11720001-20157472-00000000
Szerződés nyelve: magyar, amelyet az üzemeltető nem iktat
Tárhelyszolgáltató: A B.Q Kft weblapja a Bohemiasoft s.r.o. Rudolfovska 85 Ceske
Budejovice, CZ, EU szerverről kerül kiszolgálásra.
c,. A Webáruház megtekintésével, a regisztrációval, illetve a vásárlással (az itt felsorolt
magatartások bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Üzemeltető
és a Webáruház használója között. Ön, mint a Webáruház használója köteles elfogadni
a jelen ÁSZF feltételeit. Amennyiben Ön az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja
el, úgy az oldalt nem használhatja, a Webáruházban vásárlás nem eszközölhető.
d, A Webáruház használata, valamint a Webáruház által nyújtott szolgáltatás
igénybevételéhez szükséges adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, és az adatokat
az Üzemeltető csak a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben, a jelen
felhasználási feltételek (Adatkezelés) meghatározottaknak megfelelően használja fel.
e, A Webáruház üzemeltetője a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét,
vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. Az Üzemeltetőnek az adott
termék adott áron történő eladására vonatkozó kötelezettsége a termék árának a
Webáruházban közzétett megváltoztatásáig áll fenn. A változás a Webáruház
áruházban történt megjelenítés időpontjától hatályos. Az a vásárló, aki nem ért egyet a
szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások létrejött
szerződéseket nem érintik.
2. A vásárlás menete, az adásvételi szerződés létrejötte .
Az oldal megtekintésével létrejött szerződéses jogviszony mellett a Webáruházban
történő vásárlás esetén szállítási (adásvételi) szerződés jön létre a vásárló-felhasználó
és Eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen
ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók. Webáruház 48 órán belül köteles
visszaigazolni a vásárló megrendelését, ennek hiányában a vásárló mentesül ajánlati
kötöttsége alól.
Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja. A
szerződés a megrendelés teljes körű kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően
az alábbiak szerint jön létre:
Kiszállítás esetén:
Az Eladó által küldött azon tájékoztató e-mail kézhezvételekor, amelyben értesíti a
Vevőt a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható
időpontjáról. (Ez nem a webáruház automatikus visszaigazoló e-mailjét jelenti – az
mindössze arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a Webáruházba a
megrendelés.)
Személyes átvétel esetén:
Az Eladó által küldött tájékoztató e-mail megérkezésekor, amelyben értesíti a Vevőt
a termék személyes átvételi lehetőségéről és az üzlet nyitvatartási idejéről. (Ez
szintén nem a webáruház automatikus visszaigazoló e-mailjét jelenti – az mindössze
arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a Webáruházba a megrendelés.)
A fentiek szerinti tájékoztató e-mailekkel a 45/2014.(II. 26.) Korm. rendelet szerinti
„távollévők közötti szerződés” jön létre a felhasználó (mint Vevő) és az B.Q. Kft.
(mint Eladó vagy Szállító) között.
A megrendeléseket Webáruház automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a
vásárló később visszanézheti. Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a
Webáruházban eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek
minősül. A szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország jogi rendelkezése
az irányadó. A szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései. Kérés esetén
megrendelésről a megrendelés számának ismeretében az Eladó másolatot küld
elektronikus formában.
Tekintettel arra, hogy a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a felek
megállapodnak, hogy az Üzemeltető, valamint a vásárló közötti, a vásárló regisztrációs
vagy megrendelési adatai között szereplő e-mail címen történő kommunikáció írásbeli
kommunikációnak minősül.
A megrendelésre vonatkozó e-mailen történő visszaigazolás az Üzemeltető és a
felhasználó között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő
megküldése eleget tesz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szerinti „írásbeli
megerősítés” követelményének. Kérjük, hogy e dokumentumokat olvassa el, és őrizze
meg. Kérdése esetén lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
A megrendelések leadása a Webáruház online felületén és email-ben lehetséges. A
Webáruházban tett megrendelést az Üzemeletető csak akkor tudja befogadni és
teljesíteni, ha a vásárló a regisztrációs és vásárlási oldalon található mezőket
maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat
közben felmerülő technikai problémákért a Webáruház felelősséget nem vállal. A
hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más adatok,
információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a vásárlót terheli.
Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei: az adatbeviteli hibák javítására
a vásárlási folyamat végén, a fizetési mód kiválasztását követően megjelenő
„Megrendelés!” gomb megnyomása előtt van lehetőség. Az adatok javításához a
„Szerkeszt” gombot kell használni. A regisztrációkor megadott adatokat és belépési
jelszót bejelentkezés után bármikor meg lehet változtatni az ’Adataim menüpontban.
A "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. A
megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hiba esetén ezt haladéktalanul
jelezni kell az webshop@bqker.hu email címen.
Fontos a telefonos elérhetőség pontos feltüntetése, mert a Webáruház sok esetben a
kiszállítást megelőzően telefonon egyeztet. Hiányos elérhetőségi adatok kitöltése
esetén a megrendelést az Eladó nem teljesíti.
A Webáruházban böngészve a kiválasztott, megvásárolni kívánt terméket a „Kosár”
funkcióra klikkelve lehet a virtuális kosárba beletenni. A termékek kiválasztását
követően vagy a „vásárlás folytatása” gombra kattintva tovább lehet, böngészi
termékeink között, vagy a szállítási és fizetési mód megadásával a rendelési folyamatot
a „Megrendelés” feliratú gombra kattintva lehet megkezdeni, majd a szállítási és
számlázási adatok, megadását követően lehet a rendelést véglegesíteni és elküldeni.
Felhívjuk a figyelmet, hogy minden egyes véglegesített megrendelést a Webáruház
rendszere külön megrendelésként kezel, így az egymás után közvetlenül, azonos
vásárlónak és címre leadott megrendelések is külön csomagban kerülnek kiszállításra,
amely esetben a szállítási díj is minden megrendelésnél külön felszámításra kerül. Ha
már leadta megrendelését, de a csomagot újabb termékekkel bővíteni szeretné, úgy
haladéktalanul lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal, így – megrendelés státuszától
függően, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően – még
módosítható a megrendelés.
A Webáruházban történő első vásárláshoz nem szükséges regisztrálni, viszont a
regisztráció megkönnyíti a későbbi vásárlást.
Az oldalon feltüntettet árak minden esetben az ÁFÁ-val növelt bruttó árak, kivéve, ha
az ÁFA külön feltüntetésre kerül. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor hatályos
jogszabályokban az adott termékkör tekintetében meghatározott mértékű általános
forgalmi adót. A Webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig
érvényesek. A Webáruházban szereplő termékképek és készletinformációk tájékoztató
jellegűek és a valóságtól eltérhetnek. A raktárkészlet gyors változásai miatt kivételes
esetben előfordulhat, hogy egyes termékek annak ellenére „raktáron” lévőként
szerepelnek, hogy valójában nincsenek raktáron. Az ilyen tévedésekért a Webáruház
felelősséget nem vállal, a hiba felismerését követően tájékoztatja a vásárlót.
Az Eladó a jelen ÁSZF-ben és a megrendelés visszaigazolásában szereplő feltételek
szerint köteles az Ön által megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt szállítási
címre eljuttatni.
A felhasználó a terméket a megrendeléskor megadott címen veheti át, valamint a
kiszállítással egyidejűleg, vagy azt megelőzően a termék vételárát és a feltüntetett
járulékos költségeket (például szállítás, utánvét-kezelés díja) a jelen ÁSZF-ben
szereplő feltételek szerint fizetheti meg.
3. Fizetési módok
A megrendelt termékek vételárát és az esetleges járulékos költségeket (amelyek
minden esetben feltüntetésre kerülnek a megrendeléskor) a vásárló előzetes banki
utalással, üzletünkben történő készpénzes vagy bankkártyás fizetéssel, illetve a
futárnak történő készpénzes (utánvét) fizetéssel teljesíti. Utánvétes fizetési módnál
Webáruház készpénzkezelési költséget számít fel, amelyről a megrendelés leadása
során a weboldalon tájékoztatja a vásárlót.
.
4. Átvételi módok
A megrendelt termékeket a vásárló választása szerint futárszolgálat útján történő
kiszállítással juttatja el a megadott címre vagy átvételi pontra, illetve mód van
személyes átvételre is az Eladó üzletében nyitvatartási időben.
Futárszolgálattal történő kiszállítás esetén a választott termék (ek) várható szállítási
napjáról, e-mailben vagy telefonon kap értesítést.
Személyes átvétel választása esetén a vásárló értesítést kap e-mailen vagy telefonon,
amelyet követő 3 munkanapon belül a csomag személyesen átvehető az
ügyfélszolgálaton. A már megrendelt (ezáltal lefoglalt) készleten lévő vagy
beszerzést követően beérkezett termékeket a Webáruház legfeljebb 3 munkanapig
tartja lefoglalva. A megrendelt termékek 3 munkanapnál hosszabb ideig tartó
tárolására és emiatt későbbi kiszállítására vagy személyes átvételére a Webáruház
nem tud lehetőséget biztosítani. Az üzlet nyitva tartását az értesítés tartalmazza.
A rendeléseket a Webáruház általában 1-2 munkanapon belül tudja teljesíteni,
amennyiben az adott termék raktáron van. A Webáruház törekszik a szállítási
határidő betartására, azonban nem felel azért, ha a fenti szokásos szállítási idő nem
tartható. Az esetleges késedelem esetén a Webáruház törekszik, de nem köteles a
vásárlót értesíteni.
A vevő köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag
sértetlenségét és a termékek darabszámát ellenőrizni, illetve az átvételi elismervényt
aláírni. Sérült csomagolás esetén, a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hibát.
Ajánlott a termék sértetlenségét is az átvételkor ellenőrizni, és mennyiségi hiány vagy
sérült termék esetén, a helyszínen jegyzőkönyvben rögzíteni a hiányt vagy hibákat. A
nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át. A
jegyzőkönyv felvételének hiányában távollévők között kötött szerződések esetén
irányadó elállási jog gyakorlására, mennyiségi kifogásra, továbbá sérült termék miatti
szavatossági igények érvényesítésére a lehetőségek korlátozottak. Mennyiségi, illetve
sérültség miatti reklamáció akkor fogadható el aggálytalanul, ha a csomag felbontásáról
videofelvétel készül, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a
felvétel indulásakor bontatlan volt (a csomag minden oldala felvételre kerül), és a
felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.
Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállító
értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag
kiszállítására. A kiszállítás munkanaponként 8-17 óra között történik. A vásárló köteles
olyan szállítási címet és telefonszámot megadni, ahol a fenti időintervallumban
elérhető.
5. Jótállás
a, Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető
jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás
teljesítésért. A jótállás a Felhasználónak jogszabályból eredő (így például a
kellékszavatosságra vonatkozó) jogait nem érinti. A Szolgáltató mentesül a jótállási
kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
b, Fogyasztóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú
mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki,
ennek időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a
határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
6. Kellékszavatosság
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg
a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Fogyasztó
kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb –
fogyasztónak nem minősülő – Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés
időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Fogyasztóval kötött szerződés tárgya
használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Felhasználó kellékszavatossági
jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is
érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:
a) elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
a. a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
b. az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével
összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve
i. a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,
ii. a szerződésszegés súlyát,
iii. a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet;
b) másodsorban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől - a
jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha
a. a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,
b. a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn
belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
c. a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke
megszűnt.
A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel
okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a
Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval
közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt
hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a
Felhasználó felelős.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási
kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével
felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog
karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e
tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
7. Termékszavatosság
Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
A Szolgáltató által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti
a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék
hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó
érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a
termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két
évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó
által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
• a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta
vagy forgalmazta;
• a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika
állása szerint nem volt felismerhető; vagy
• a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére
vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval
közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem
nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó
felelős.
8. A vásárlástól való elállás joga
A Webáruház vásárlóit, mint fogyasztót megilleti a távollevők között kötött
szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti elállás jog, amelyet a
termék kézhezvételét követő 14 naptári napon belül lehet gyakorolni.
A fogyasztót a szerződés megkötésének napja és a termék kézhezvétele közötti
időszakban is megilleti az elállás joga.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató
által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
• szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
• olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges
ingadozásától függ;
• olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
• romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
• olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Bővebb információ: http://www.nfh.hu/node/2709
A fenti korlátozás alá nem eső termékek esetén a vásárló a szerződéstől a termék
fátvételét (illetve amennyiben a termék átvétele még nem történt meg a szerződés
megkötésének napját) követő tizennégy (14) napon belül indokolás nélkül elállhat.
Írásban történő elállás esetén határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a
vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.
Elállás esetén a terméket a vásárló az elállás közlését követő 14 napon belül
bontatlan vagy bontott állapotban köteles visszajuttatni a Webáruházhoz. Határidőt
megtartottnak tekintjük, amennyiben a vásárló igazolja, hogy a terméket a határidő
utolsó napjáig postára adta vagy futárszolgálatnak átadta. Utánvéttel visszaküldött
terméket a Webáruház nem vesz át.
A Webáruház áruházban kizárólag sérülésmentes, a kipróbáláshoz szükséges,
rendeltetésszerűen használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes
vételárat a vásárló részére megtéríteni. A Webáruház követelheti a fogyasztótól a
termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.
Elállásra vonatkozó igényt a vásárló email-ben, postai úton írásban, személyesen
vagy telefonon jelentheti be. A vásárló az elállási szándékát a Korm. rendelet
mellékletében található nyilatkozatminta útján is közölheti.
Az e jogszabályon alapuló elállást nem kell megindokolni.
Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót
ezen felül egyéb költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül utaljuk vissza a termék
vételárát a vásárló által megadott bankszámlaszámra. A visszatérítés vonatkozik a
termék vásárló részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással
érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében
a vásárló nem élt elállási jogával, illetve kivéve, ha a fogyasztó nem a legkevésbé
költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást kért, ez esetben a
többletköltséget a Webáruház nem köteles megtéríteni. Webáruházunk azonban
jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kaptuk a terméket,
vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: ilyenkor
Webáruházunk a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszaküldött termék Webáruház részére történő visszajuttatásának költségei a
vásárlót terhelik. Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint
közli és gyakorolja elállási jogát úgy a Webáruház a vételárat nem téríti vissza,
azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van a termék visszaküldésére a
vásárló részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei a vásárlót terhelik.
Amennyiben kérdése merült fel az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban, úgy
további tájékoztatásért keresse ügyfélszolgálatunkat az ÁSZF elején található
elérhetőségeinken. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II.26) Korm.
rendelet szövegét itt olvashatja:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR
9. A felelősség korlátozása
A Webáruház áruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet
lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai
teljesítményekre és a lehetséges hibákra.
A Webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak
miatt, bármilyen okból is következtek be:
• Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése,
véletlenszerű megváltozása.
• Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a
Webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.
• Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs
vonalakon.
• Bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél – függetlenül
attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett –, de főleg bármilyen adat
elvesztése.
• Bármely szoftver nem megfelelő működése.
• Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai
hiba következményei.
A Webáruház nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett
kárért, ami a Webáruház áruházhoz való csatlakozás, a Webáruház megtekintése
miatt következett be.
Felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes
adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő
károkért. Az üzemeltető ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró
hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.
A Webáruház részét képező nyilvános kommunikációs csatornákat (pl.
termékértékelések írása) minden felhasználó saját felelősségére veheti igénybe. A
Webáruház automatikusan nem moderált, ugyanakkor, amennyiben jogsértő vagy
érdeksértő tartalomra vonatkozó értesítés, bejelentés érkezik, ill. az bármely más
módon az üzemeltető tudomására jut, úgy az üzemeltető jogosult bármely tartalom
illetve azok része ideiglenes vagy végleges, indoklás nélküli eltávolítására.
Ismétlődő, vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén az üzemeltető
jogosult az adott felhasználót véglegesen kizárni az oldal használatából, ideértve
regisztrációjának törlését is.
A webáruház nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által
valamely felhasználó vagy vásárló rovására elkövetett jogsértés miatt.
10. Adatkezelési tájékoztató
Az Üzemeltető célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a weboldalon
regisztrált felhasználók személyes adatainak védelmét. A jelen felhasználási
feltételekben található adatkezelési tájékoztató kizárólag a Webáruház tekintetében
érvényes, nem alkalmazható harmadik személyek által üzemeltetett weboldalak
esetében, még abban az esetben sem, ha ezek a weboldalak a Webáruházról közvetlenül
hozzáférhetőek.
Az Üzemeltető tevékenységét látogatói és ügyfelei személyiségi jogainak védelmével,
a vonatkozó jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról; szóló 2011. évi CXII.
törvény (továbbiakban: Atv.) rendelkezéseinek betartásával végzi. Felhívjuk a
figyelmet, hogy a személyes adatok megadása a Webáruházon önkéntes, és az
adatkezeléshez a felhasználási feltételek elfogadásával egyidejűleg a felhasználó
hozzájárul. Abban az esetben, ha a felhasználó egy másik személy megbízásából jár el,
akkor az ő felelőssége az érintett személy beleegyezésének megszerzése adatainak
közléséhez. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek
nyilatkozatához a törvényes képviselő előzetes hozzájárulása szükséges, kivéve olyan
szolgáltatásokhoz tartozó adatkezeléseket, amelyek mindennapi életben tömegesen
előforduló ügyletet céloz.
Regisztrációs Adatkezelés:
A Webáruházon elérhető szolgáltatások igénybevételéhez a regisztráció is
lehetséges. A regisztrációnál megadott adatokat az Üzemeltető csak célhoz kötötten,
a szolgáltatás nyújtásához és a vásárlókkal való kapcsolattartáshoz szükséges módon
és mértékben, a törvényes feltételeknek megfelelően kezeli. Az adatkezelés
jogalapja az érintett hozzájárulása. A személyes adatok megadásakor a jelen
felhasználási feltételek elfogadásával a felhasználók beleegyeznek abba, hogy
adataikat a szolgáltatás teljesítése érdekében az Üzemeltető felhasználja. Az
Üzemeltető a birtokába került személyes adatokat kizárólag az ügyfél által azok
megadásakor ismert célra használja, más, harmadik személy részére külön
hozzájárulás nélkül nem adja tovább és nem teszi hozzáférhetővé, azokat elkülönítve
és titkosítva tárolja. Amennyiben a felhasználó a Webáruházban vásárolt termékek
futárszolgálattal történő kézbesítését választja, úgy hozzájárul ahhoz, hogy a
kézbesítés érdekében az ahhoz szükséges adatokat Üzemeltető a futárszolgálat
részére átadja. Az adatokhoz a Webáruház munkaviszonyban álló munkatársai
férhetnek hozzá.
Az adatkezelés célja, hogy az érintettek, mint vásárlók megrendeléseit az
Üzemeltető teljesíteni tudja, illetve egyes adatok kezelésének a felhasználói –
vásárlói élmény növelése, különösen hírlevél megküldése útján. Az adatkezeléssel
érintett adatok köre:
- név (kereszt- és vezetéknév),
- email cím,
- lakcím, számlázási cím
- telefonszám
Az adatkezelés időtartama: a regisztrációs fiók törlésének érintett általi törlésének
kezdeményezéséig, vásárlás esetén a számlázási adatok tekintetében a jogszabályok
által előírt kötelező megőrzési ideig.
11.
A Webáruház egyes szolgáltatásai egyedi azonosítót, úgynevezett cookie-t
(„sütit”) helyeznek el felhasználói számítógépén. A cookie-k a felhasználók
személyére szabott kiszolgálás és felhasználó részére nyújtott szolgáltatások javítása
érdekében a felhasználók azonosításának, „autentikálásának” megkönnyítését
szolgálják. A cookie-ben a felhasználók személyes adatai soha nem kerülnek
eltárolásra. A weboldalon működő termékajánló rendszer a felhasználó által korábban
látogatott oldalak szerinti kategóriába tartozó ajánlatot jeleníti meg. A honlapok
használatával a felhasználó elfogadja, hogy számítógépén a cookie elhelyezésre
kerüljön. A cookie-fogadás felhasználói tiltása a Webáruház szolgáltatásai
igénybevételének nem akadálya.
a Amennyiben valamely felhasználó a felhasználási feltételek tartalmával
ellentétes, azzal nem összeegyeztethető, vagy egyébként törvénybe ütköző
magatartást tanúsít, úgy a szükséges a törvényes eljárások megindítása érdekében
az Üzemeltető kezdeményezi a felhasználó ügyfél azonosítását.
b A felhasználók adatait abban az esetben, ha két évig nem lépnek be a
Webáruházra az Üzemeltető automatikusan törli, és a rendelkezésére álló
adatokat megsemmisíti. Megadott adatainak törlését vagy helyesbítését a
felhasználó az webshop@bqker.hu, email címre küldött üzenetben bármikor
kérheti. Ebben az esetben sem áll módjában az Üzemeltetőnek törölni azokat az
adatokat, amelyek megőrzésére jogszabály erejénél fogva kötelezett.
c Az Üzemeltető a személyes adatokat Bohemiasoft s.r.o. Rudolfovska 85 Ceske
Budejovice, CZ, EU szolgáltatónál található szervereken elektronikusan tárolja.
A számlázási adatokat az Üzemeltető a központi ügyintézésének helyén (cím lásd
fent) is tárolja. Az Üzemeltető minden elvárható számítástechnikai és
munkaszervezési lépést megtesz a személyes adatok kezelésének biztonságáért,
továbbá azért, hogy a személyes adatok illetéktelen harmadik személyek
birtokába ne kerülhessenek.
d A felhasználó az Üzemeltető email címén vagy postai úton tájékoztatást kérhet
személyes adatai kezeléséről, az adatfeldolgozó személyéről, az esetleges
adatfeldolgozóról, adattovábbítás körülményeiről, továbbá az adatkezelés egyéb
részleteiről, illetve kérheti személyes adatainak kijavítását vagy
megváltoztatását, illetve – a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével –
törlését. A tájékoztatás ingyenes, de az egy naptári éven belüli ismételt
tájékoztatáskérés esetén az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy adminisztrációs
díjat számoljon fel.
e Az Üzemeltető a felhasználó adatkezelésre vonatkozó megkeresésére a
legrövidebb időn, de legfeljebb 30 napon belül köteles reagálni – a felhasználó
kérésének elutasítása esetén indoklással ellátni válaszát. Amennyiben az érintett
az Üzemeltető által meghozott döntéssel vagy végrehajtott intézkedéssel nem ért
egyet, a döntés vagy intézkedés ellen – annak közlésétől számított 30 napon belül
– bírósághoz fordulhat.
f Az adatok kezelése során az Üzemeltető az Atv. előírásait maradéktalanul
betartva, a legnagyobb körültekintéssel jár el, azokat bizalmasan kezeli és
harmadik személyek részére nem teszi hozzáférhetővé, kivéve, ha a szerződésből
származó jogainak érvényesítése érdekében ez szükséges, illetve az
adathatóságok részére történő átadását jogszabály, vagy hatósági végzés illetve
bírósági ítélet rendeli el.
g Az Üzemeltető adatkezelésével kapcsolatban jogorvoslati lehetőséggel,
panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál élhet
(Székhely: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, Postacím: 1530
Budapest, Pf.:
Telefon: +36 (1) 391-1400).
12. Panaszügyintézés
A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus
levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével.
A vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be az
ügyfélszolgálaton. Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webáruház működésével,
tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.
A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha
a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak
átadja.
Az írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a Webáruház
– törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja.
Az ilyen módon előterjesztett panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el.
A válaszhoz a Webáruház csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A rögzített
panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a
jogszabályban előírt egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás
indokolni köteles, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre.
Fogyasztó panasza esetén a vállalkozás székhelye szerinti illetékes békéltető testülethez
fordulhat:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703;
Fax száma: (1)-269-0703;
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu).
A válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságoknak
kérésükre bemutatni.
A Webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997.
évi CLV. törvényben előírt adatokat.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a
2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló,
2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a
továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online
vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi
vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók,
mind a kereskedők számára.
A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon
székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett
kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy
szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.
Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját
Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett
működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.
Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia
kell az Európai Bizottság rendszerében.
Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való
regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr
Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse
az oldal utasításait.
Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése
merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.
A Budapesti Békéltető Testület:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
Az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi
háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes
közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2016. december 31. napjával, jogutódlással
megszűnt.
Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú
ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal a területileg illetékes járási hivatalokhoz
fordulhatnak. A területileg illetékes járási hivatalok elérhetőségeiről hiteles információt
találnak: http://jarasinfo.gov.hu/.weboldalon.
Az elektronikus kereskedelmi gyakorlat során a vásárló az, aki ajánlatot tesz a megrendeléssel a vásárlásra, de a szerződés csak akkor jön létre, amennyiben azt a webáruház kifejezetten elfogadja. Tehát, ha nem kapott tőlünk olyan e-mailt amiben egyértelűen elfogadtuk a vásárlást, addig a vásárlás nem jött létre, a webáruháznak kötelezettsége nincs a vásárló felé. Ez azt is jelenti, hogy az olyan automatikus válaszüzenet, amely szerint a megrendelést elkezdték feldolgozni, még nem jelent elfogadást. Ennek oka az, hogy az informatikai rendszerekben a vállalkozás ráhatása nélkül is előfordulhatnak olyan hibák, amelyek ellenőrzése elengedhetetlen, de a fogyasztó védelemhez fordulás esetén a fogyasztó védelmi egyesület csak a hiba kijavítására kötelezheti a webáruházat.
Amikor tehát ilyen hiba miatt egy termék ára 1 Ft, akkor a webáruház nem köteles ezen a feltüntetett áron eladni számunkra a terméket.
A szállítás idő a "Raktáron" lévő termékeknél általában 1-3 munkanap az "Rendelésre" termékeknél 5-10 munkanap. Egyes termékek esetében előfordulhat, hogy a beszerzése több időt vehet igénybe, vagy esetleg már nem beszerezhető, vagy beszerzés alatt van!
Felhívjuk figyelmüket, hogy a termékek szállítási és vásárlási paraméterei miatt, nem minden termékünk érhető el a webshopon keresztül.
A vásárlók igényei alapján próbáljuk a lehetőségeinkhez mérten a weboldalon vásárolható termékek körét folyamatosan bővíteni.
Az üzletünkben és a weboldalon feltüntetett ár, esetenként a kedvezmények miatt eltérhet.
A webáruházban leadott rendelések kiszállítását csak Magarország területén tudjuk teljesíteni. Külföldre kiszállítást nem vállalunk.
13. Számlát nem áll módunkban utólag módosítani. Kérjük a rendelést, figyelmesen kitölteni!
14. Felhasználási feltételek elfogadása
A Webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette,
azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.
15. A Felhasználási feltételek nem elolvasása és nem megértése, a webáruház használatától való eltiltással járhat.